onsdag 20 februari 2008

Rod Stewart släng dig i väggen!

Jag tror jag nämnt det förut. Under min graviditet fastnade jag för Rod Stewart. Detta är faktiskt min mors fel, en dag när jag tittade förbi städade min mor, och som alltid när min mor städar hörs något bra från högtalarna. Jag fastnade för Roddans hesa stämma och införskaffade redan samma dag samma skiva som mor. Att det sedan visade sig vara en hel samling visste jag ju inte då.

Samlingen är Rod Stewarts Great American Songbook.

Hursomhelst! Samlingen har gått het här hemma. Nämn The great american songbook för L och du kommer få se en man som får kväljningar direkt.

Full av gravidhormoner tyckte jag att farbror Stewart på ett oförklarligt sett lyckats få med alla känslor en havande kvinna kan ha (och även andra damer med ett tillskott på hormoner). Till Rod Stewart har jag under denna tid somnat, snyftat, gråtit för kung och fosterland (eller bara för mig själv),skrattat, skrikit i vrede, sjungt med med en klump i halsen (ni vet som Bridget Jones), sjungt med en känsla av eufori.

Läsaren kanske vid det här laget förstår Hur pass mycket Rod Stewart betydde för mig och Hur mycket jag lyssnade på hans musik?


Att det även fanns en till liten person (förutom stackars L förstås) som fick lyssna på Rod tänkte jag inte på. Kanske var det så att lilla E fann ett lugn av ro i den hormonsvallande kroppen hon tillfälligt vistasdes i. För faktum är, Rod Stewarts stämma betyder något för E. Hon kan ligga en hel skiva och bara lyssna och titta på ingenting och allting. Ledsen blir hon först när skivan tar slut. Om hon har svårt att sova kan Roddan funka bra också. I förmiddags var en sån dag då lilla E absolut ville lyssna på Rod! Jag fick verkligen inte byta skiva. E kan vara Rods yngsta fan!

Kontentan av det hela är! Mina gravidhormoner har bytts ut mot amningshormoner (dom är lika många, om inte mer, men förändrade), jag är inte lika desperat sugen på apelsiner längre. Jag är inte heller lika sugen på att lyssna på farbror Stewart. Farbror Stewart kan alltså gärna få slänga sig i väggen. ett tag iallafall. eller så kanske E kan hitta någon ny idol. Pappa L föreslår metallica och elton john... jag föreslår nog vad somhelst för stunden.

Inga kommentarer: