tisdag 5 februari 2008

Möjlkkossa at your service

Hur många gånger på ett dygn kan en liten bebis äta? Ibland funderar jag på om man kan ge dom för mycket mat? Min älskade dotter (som förvrigt är tre veckor idag!) kan äta en gång i kvarten, eller en gång i halvtimmen och varje amning tar ca 20 minuter. Så där kan hon hålla på huuur länge som helst. Sen är hon vaken lite eller sover lite. Jag tror Ella har en matperiod på ca två timmar, under dom två timmarna vill hon inget annat än att äta och tutta.

Sen har vi ju också det faktum att Ellas bästa tröst är sin mammas bröst (Tjo! vilket rim!). Det är svårt att höra om hon är hungrig, har ont i magen eller är trött, nästan varenda gång hon gnäller tror jag att hon är hungrig eftersom hon lugnar sig såfort hon börjar tutta.

Idag har varit en sån dag. ...min stackars barm.

Inga kommentarer: