måndag 4 februari 2008

Min bästa väns bröllop...

...är en titel på en riktig chic-fliq film, men även något som jag med familj var på igår.
Många tyckte att det var tufft av Ella att vara på sitt första bröllop efter två veckor, det är väl bara att hålla med =)
Så har alltså min kära Jennian gift sig. Det var ett mycket fint bröllop med många härliga gäster, god mat, och bra tal.
jennifer & david


Idag låg hela lilla familjen kvar länge i sängen. En riktigt mysig gossöndag blev det. T.om frukost i sängen för alla tre
:-).

Annars har vi njutit av en god middag på Barongatan. Ella kanske blir en utmärkt bergsklättrare då hon idag inte visade en gnutta höjdskräck när hon låg och sov på morfars gedigna mage.


Jag har kommit på att det tar ca två veckor som mamma innan man lär sig att

  • man inte ska försöka rapa bebisar utan att ha en trasa eller något annat att torka bort eventuella vomeringar.

  • man inte heller ska lämna hemmet utan att ta med sig extrakläder till samtliga familjemedlemmar

  • man kan förebygga skrik (iaf de som inte betyder "jag är hungrig") genom att massera magen och gymastisera ben.

  • man under dessa två veckor har hunnit lära sig nästan hela TVtablån utantill.

Och framför TV'n har vi hamnat nu igen. Jag börjar bli hungrig, ...igen... undrar om jag ens blivit mätt idag. Tror jag har hamnat i det där stadiet som min älskade "syster/xtramamma" (ja, vi har en mycket komplicerad relation :-p) Lena varnade mig för. Ständigthungrignärduammar-stadiet.

1 kommentar:

Malinmittilivet sa...

Låter som användbara insikter för en nybliven mamma!