tisdag 26 februari 2008

Om ellas nya rutiner

Hur är det med Lilla E då?
Nyss hemkommen från en skön promenad. Lilla E har verkligen fått svårt att somna på dagarna. På sätt och vis är det skönt, för då sover hon bra på natten. Men det resulterar även i att hon är övertrött om dagarna. Vi hann gå ända till babyproffsen innan hon somnade. Där införskaffades en ny napp och filterrefill till nässugen.

Våran lillla E är förstoppad. Det märks på henne att hon har ont, hon har aldrig varit gnälligare.
Jag tycker så synd om min lilla tjej!
Hon har inte bajsat på snart två dygn, hon som brukar fylla blöjan (och skötbordet) vid varje byte.

Förkylningen verkar ha lagt sig äntligen, fast hon är fortfarande väldigt snorig.

Under två nätter lyckats med att få henne att somna med nappen. Alltså utan att bli ammad till sömns. Så otroligt skönt att få krypa ihop själv utan att behvöa ligga som ett Z.

Vi försöker även att få ordning på E´s matrutiner, istället för att tutta litegranna helatiden (Jag orkar inte vara en levande napp mer!) så får hon äta tidigast varannan timme. Det är nu som det märks tydligt att hon är min dotter, hon blir verkligen galet arg när hon är hungrig.
Det är tufft, men jag har lovat mig själv att försöka veckan ut. Nästa vecka kanske vi börjar med var tredje timme om det här går bra.

Inga kommentarer: