torsdag 14 februari 2008

Farbror Amor är nog busy idag

"Birds flying high, You know how I feel.
Sun in the sky, You know how I feel.
Reeds driftin' on by.
You know how I feel.
It's a new dawn. It's a new day. It's a new life, for me. And I'm feeling good."
-Feeling good. Michael Bublé-


Ja sannerligen! I'm feeling good!
L passade på att ta ut en av sina 10pappadagar idag, såhär på alla hjärtans dag. Detta resulterade i ett sprillans nystädat sovrum, dammat och med nytorkade golv. Nytvättade lakan och vädrade madrasser, täcken och kuddar. Detta han jag med medan L gosade med E, som även hon har haft en mycket bra dag. Lustigt egentligen att bebisar också kan ha uppochner-dagar.
Jag känner mig mycket stolt över mitt städade sovrum.
Under tiden medan jag städade hann jag tänka och planera över min nästa LO. Jag är verkligen fast i scrapbookingen nu. I morgon ska jag inhandla nya papper, och nu ikväll ska L visa mig hur photoshop fungerar. Jag har en sån spännande LOidé... hi hi! Känner mig lite som ett barn innan julafton.

Jag bjöd min älskade fästman på lunch idag på naturens hus. Vi tog en mysig promenad i det fina vädret (och som vanligt glömde jag långkallingarna). Oxbringa blev valet för oss båda, mycket gott! Själv har jag i alla hjärtansdag present fått planerad Hannatid imorgon. L har lovat att gå på långpromenad med E (hon somnar direkt och behöver därför inte sin mors barm) och jag ska få gå och sola på norrs nya fina solarium. Tjoho! Vad härligt det ska bli.

Nu ska det snart ätas god mat. Hemmets nyutsedda kock har satt på Bublé för fulla muggar och står och lagar något spännande. Jag vet inte vad det är än, för det ska bli en överraskning. Roligt roligt. Jag älskar överraskningar.

Imorgon är e ny dag. Förhoppningsvis lika härlig. Hur ska vädret bli?

Inga kommentarer: