onsdag 20 februari 2008

Kkp = ?, och Ellas namnsdag

Tidig morgon. En förmiddag med lite städ och Rod Stewart. En bakdag. Äckligttröttkväll.
Bakdag: Min älskade moder och likaså E's mormor var här under dagen och var barnvakt. Jag behövde nämligen ha samtliga händer fria för att kunna baka inför L's födelsedag imorgon. Det hela visade sig att mamma fick vara tårtvakt också. Eller tårträddare rättare sagt. Om min kloka mor inte hade varit där och sett det hela hade följderna blivit katastrofala. Jag menar det!
Alltså, seriöst, det här med poröst, alla torra ingredienser ihop för sig, förutom sockret!, kkp= vad? Jo kaffekopp= ca 1.5 dl.
Hanna = Noll Koll!

Mitt under bullbak och tårtbak dök min syster upp på lunch. En helt ok kycklingsallad hade jag slängt ihop. Lilla E ville inte sova så snälla mostern fick gå på promenad med henne. Det kändes stort att "lämna bort" henne ett tag.

En del av kvällen fördrevs på Marieberg, för en sista inhandlingsrunda inför morgondagens födelsebarn, sedan blev det House och fotboll.

Nu sova. Otroligt trött, lite ont i halsen.
"Om jag inte är här är jag hemma" -Citat en mycket trött jag, i köket hemma hos sig själv.

Förresten! GRATTIS min älskade dotter på din första namnsdag!!!!!

2 kommentarer:

Signes Vind sa...

Det är så roligt att läsa dina inlägg. Mimmi tipsade om bloggen och nu får jag frossa i E-bilder och inte bara vänta på att de ska dyka upp i mobilen el datorn från mormor.
Du skriver verkligen bra!!
Hoppas det är OK att jag läser (du skulle väl inte blogga om du inte ville att det skulle läsas förståss) ;-)
Må så gott. Kram Lotta A

Malinmittilivet sa...

Hoppas du orkar scrappa i morgon! Jag ringer!
Kram Malin