torsdag 28 februari 2008

what a difference a day make

...24 little hours. Ja, om gårdagen var sisådär, så var den här dagen en kanon dag.
Efter en hel natts sömn och en mysig sovmorgon (jag å E gick inte upp förrän vid 11) gjorde vi oss iordning utan stress. Sedan kom svägerska/moster Malin med dotter och hämtade oss. Dom har köpt en ny bil, en minibuss så vi fick plats med båda barnvagnarna. Vi hade tänkt att ta en mysig långpromenad till naturens hus eller gå och drälla lite på stan men vädret var lite för tråkigt för något sådant, därför åkte vi återigen till marieberg. M skulle hitta en bikini.
E verkade tycka att det var helt okej att spendera några timmar i vagnen, hon sov mestadels.
Lunchen blev vi vänligt nog bjudna på av min kusin, nej! Kusinbarn är hon faktiskt. Hon jobbade idag på mariebergs fik/restaurang. Jag åt en mycket god nachotallrik.

Jag och E hann knappt komma in genom dörren innan L kom hem från jobbet. Han skickade genast iväg mig igen. Jag fick ha ca en halvtimmes man- och barnfri tid. Jag kunde säkert fått längre än så, men jag tyckte det räckte att sola 20 minuter. Det finns ett jättefräscht dropinsolarium nära oss. Jag har aldrig varit där förut, bara sett det utrifrån. Det var så skönt att bara ligga där. Jag trodde att huvudet skulle vara fullt med en massa tankar och att jag skulle ligga och tänka en massa, men huvudet var fullt av ingenting, jag låg verkligen och tänkte på ingenting i 20 minuter. Det, framförallt, var otroligt skönt!
Kvällen fortsatte bra med fläskpannkaka, Greys Anatomy, Lost och fotboll.

Nu är klockan påtok försent. Borde verkligen gå och lägga mig, men jag drar ut på det lite känner jag, så skönt att bara sitta här ensam. Det är tyst, sånär som datorns surr och lite Dave Mathews Band. L ligger å läser och E sover.
Undrar vad som händer imorgon...

Inga kommentarer: