torsdag 14 februari 2008

Strumpor

Varför måste bebisar ha strumpor? Hädanefter kommer E bara få ha strumpbyxor eller sparkdressar med helfot.
Fakta: I tvätten med en massa PAR (!) med strumpor, ur tvätten med en massa OPAR (!) med strumpor. En strumpa i åkpåsen, den andra avsparkad i soffan. En strumpa på skötbordet, den andra... borta?
I skrivande stund har min älskade stackars dotter två olika strumpor på sig, i samma färg dock, men med olika motiv. Hon verkar inte lida så mycket av detta, men hennes moster ställde sig frågande till bärandet av omatchande strumpor. ..."Jag fick lite bråttom iväg", blev mitt svar, vilket iofs är en litenhalvlögn för jag har inte den blekaste om vart deras kompisar är.

På tal om strumpor, jag har ett par hemska strumpor med noll resår. Ni vet såna där som halkar ner i skorna efter att du gått två steg. Såna där hemska strumpor som du måste dra upp efter fem meter, annars känns det som att du går på en tygkorv. Mycket bökigt när man ska gå mer än två steg och fem meter.

Detta om strumpor.

Inga kommentarer: