torsdag 14 februari 2008

Scrapbooking, farligt farligt, men härligt härligt!

Lärkorna sjunger, solen skiner, pollen är här, jag har t.om sett en kille med schorts och en nyckelpiga idag. Allt detta kan bara betyda två saker: Att det är vår! Och att killen i schorts inte har en fungerande kroppstermostat (klockan var lite innan nio vid denna iaktagelse, det var snorkallt!).

En underbar dag. Riktigt rolig faktiskt! Jag har nämligen gjort min första scrapbookning. Mer om detta senare.

Ella har varit och träffat doktorn idag. Allt såg bra ut. Hon är inte det minsta gul längre, däremot har hon bytt färg. Till röd. Röd i rumpan. Vi har fått en salva med lite kortison i som ska hjälpa.
Sedan tog vi en runda på stan, framkallade kort, hälsade på pappa, köpte present till L, jeans till mig, och köpte scrapbooking grejer. Tjo! vad mycket sånt det finns, en hel djungel.
Tog en härlig promenad hem igen. Väl hemma satt jag ivrigt igång med mitt scrapbookande.
Kvällen har spenderats hos mamma och pappa med mys, skratt, gos och god köttfärsgratäng.

Hemma igen, framför Tv'n, Greys Anatomy har säsongspremiär. Lost likaså.
Detta betyder problem i våran lilla i-landslägenhet. ...om man inte kan spela in det ena det vill säga.

Nu är min första ScrapbookLO klar! Jag är nöjd, det är ju ändå min första. Måste öva på handstilen dock, och att skriva rakt. Kan man öva bort sin darrhändhet tro???
Okej, här är den.

"Redan i magen älskade du musik... ...här är du med i Crownstreets replokal. Ella 3 veckor."

Hade svårt med ljuset, eftersom jag inte blev klar förrän nu till kvällen så missade jag det fina dagsljuset. Därför blev det lampljus och blixt. Blixten gick tyvärr igenom kortet. Ska ta ett nytt kort imorgon. Känner mig osäker på Hello Kitty emblemet. Jag har bara knytit fast det så det går att ta bort om man vill... Jag ser att MUSIC syns väldigt svagt, MUSIC står det iaf.

Sist men inte minst i dagens blogg vill jag tacka min underbara vän och numera scrapbookkollega/partner Malin för att hon fått mig att fastna för den här märkliga hobbyn. Hoppas jag gjort min mentor stolt =)

1 kommentar:

Malinmittilivet sa...

Den är jättefin Hanna! Vill gärna se den live! De gör sig inte riktigt på foto, eller hur?

Vi har scrapträff på jobbet nästa torsdag från kl. 15.00. Icke-tullängare är också välkomna. Fler nybörjare finns. Vill du haka på? Kram!