lördag 9 februari 2008

´zäng zäng zäng, zova zova zzzova.

Att vara nybliven småbarnsmor gör att man lär sig att inte planera något speciellt, och inte heller bör
man räkna med att hinna med särskilt mycket annat än att just vara mamma. Eller för att citera en rad ur en mycket givande bok vid namn "Sedan du fött" som jag fått låna av Lena (som jag förövrigt rekommenderar alla nya mammor att läsa).



I den här världen är jag glad om jag hinner ta en snabb dusch på morgonen, lägga in en tvätt i maskinen och städa undan det värsta i hemmet medan hon sover sin förmiddagslur (...) Kanske hinner jag ringa även det där samtalet innan hon vaknar...


Och just därför är jag fortfarande idag, när jag inte hunnit med någonting dvs, väldigt stolt att jag igår
lyckades ringa försäkringskassan och (!) sätta på två tvättar!
Efter det var jag och Ella på mysigt besök hos familjen W. Härliga bilder finns att se på Lenas blogg .

Idag har dagen däremot varit betydligt stillsammare och, jag måste nog lägga till, händelselös.
Efter en lite bökig natt (hur kan en sån liten näsa ha så mycket snor?), gick inte jag och E upp förrän efter elva. Sen har dagen runnit på med otaliga blöjbyten (E är röd i rumpan) och amning framför TV'n, och framförallt en massvis med små dejter med John Blund för både mig och E.
Helt otroligt vad vi har sovit idag, jag har varit så enormt trött och E med antagligen.

Dagens höjdpunkt hittills var ett litet besök av Göran, E´s farfar som kom med semlor och som vanligt med ett smittande gott humör. Det är allt bra med såna svärfarsor å farfrar =D.

Nu vankas det fläskkotletter m linusgjord klyftpotatis lagom till Let's Dance.

Inga kommentarer: