måndag 18 februari 2008

Lördag, Söndag. E hos doktorn, LO#2

Lördag
En mycket härlig dag. Snälla Pappan tog hand om snälla dottern på morgonen så att trötta mamman fick ta en sovmorgon själv i den stora 2.40 sängen. Ska nog fortsätta att pumpa ut mjölk till nästa helgmorgon.

Spenderade dagen hos svägerska Malin med familj, där bjöds det på god stek. Kvällen blev en kopia av förra lördagskvällen, förutom inslag av paranoia. Jag och E var hemma hos Tant Emma och såg på melodifestivalen (vilken känsla sandra hade, väldigt starkt!), åt tacos och såg på Se upp för dårarna. L spelade WoW (Worl of Worldcraft, ett av världens största onlinespel) och kom och hämtade oss när filmen var slut. En mycket angenäm afton, kanske början på en tradition. Lördagskvällsmys hos Emma. Hi hi, det passar ju mig isf, jag är ju en riktig sucker för traditioner. Lite gammaldags konservativ på det sättet.

Söndag

En mycket härlig dag. Snälla Pappan tog hand om snälla dottern på morgonen så att trötta mamman fick ta en sovmorgon själv i den stora 2.40 sängen. Ska nog fortsätta att pumpa ut mjölk till nästa helgmorgon.
Startade dagen med 20 minuter telefonkö till sjukvårdsupplysningen. Mitt samtal dit gällde lilla E. Lilla E har varit snuvig i en vecka snart. Rinnig i ögonen (ej längre dock), nästäppa, enormt snorig, och senaste två dagarna läskigt roslig i rören. Vänliga damen i andra sidan luren sa att vi skulle åka in med henne om det inte släppte under dagen.
Familjen W-G åker hem till min mor och far för att avnjuta en mycket god middag. En "fläsfilégryta" med korv- och kasslerbitar i ((Mamma vad hette maträtten egentligen?)). Till efterrätt serverades en, enligt min mor, ostamnig blåbärscheescake. Detta var ett nytt recept och min kära moder verkade helt klart missnöjd med resultatet av pajens konsistens. God var den dock!
E gav sin mormor fina tulpaner idag, mormorn gav E sex par äckligt söta strumpor. Som hon-, för att citera mormorn, "bara Inte kuuunde låta bli!". =)


Hos farbror doktorn
Lilla familjen W-G åker sedan till akuten där inom loppet av fem minuter får träffa en mycket trevlig doktor. Lilla E har tack och lov inte drabbats av det farliga RS-viruset utan är helt enkelt bara lite förkyld. Vi ska fortsätta med koksalt och nässug, lilla E ska även sova i upprättläge. Vi ska ha fortsatt koll på att hon inte får feber.

LO #2
Och nu är jag klar med min andra LO! Jag tog mig lite vatten över huvudet oc trixade lite för mycket. Jag är nöjd med min idé men inte så väldigt med resultatet. Blev för kladdigt och för snett. Det är bara att fortsätta att öva.
Har använt mig av svart, grått och vitt. Inga "färger" alltså. Detta för att ännu mer trycka på temat. Ledsen. Kan kanske uppfattas som tråkigt, men jag hade så svårt att hitta någon färg som gjorde det rätt för korten. Även här har jag arbetat med flera kort. Jag tycker det är tufft (och jobbigt samtidigt) att följa E från ledsen till ledsnast. Den biten hade fattats ifall jag bara hade använt mig av ett av korten.



(Hungrig? Ont imagen? Trött? Ensam? -Ella 3 veckor-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det inte är RS-viruset iaf, men det är inte roligt när de små är förkylda.

Grattis på namnsdagen Ella!

Anonym sa...

Kreols gryta med viss variation kära dotter!
kram
Madre