torsdag 7 februari 2008

BVC och systers projektarbetsredovisning

Igår kväll var jag och E å lyssnade på L och bandet. Bilder finns att se på E´s blogg.

Idag har E varit på BVC, hon har vuxit bra och gått upp som hon ska, nu väger min älskade dotter 4600 gr. Sköterskan tyckte att det gula hade gått ner mycket och att jag inte behöver oroa mig över det (SÅ OBESKRIVBART SKÖNT! What a release!). Naveln har läkt fint och allt såg bra ut. Vi ska dock utöka dropparna för E´s dumma mage, så att hon får ut all luft som gör att hon får så ont. Jag tycker så synd om min dotter som inte kan rapa så bra.

På eftermiddagen hade min syster projektarbetsredovisning. Stoltare storasyster får man leta efter. Alla som känner min syster vet att hon är en expert på att överraska och att hon kan visa sidor som man knappt visste att hon hade. Nu visste jag att min syster hade en otroligt kreativ, estetisk ådra, men hennes redovisning var inte bara bra, den gav bevis på att min syster är en konstnär. Ja, en sann konstnär. Jag blev mållös, (förvånad?) och framförallt, så sjukt stolt!

När vi kommer hem så blev jag och E glatt överraskade. Älskade L hade hunnit hem från jobbet och stog och lagade mat. Supergod kyckling med potatis och sås blev det.

Nu är det kväll, jag å E har badat. Nu är det TV och få-ella-att-somna-amning som gäller. Sen sova...förhoppningsvis :-)



förövrigt har jag suttit och övat¨på min handstil idag, inför mitt kommande scrapande. Jag upptäckte att man kan öva jättebra på sin handstil samtidigt som man pratar i telefonen.

Inga kommentarer: