söndag 15 juni 2008

Ella fem månader

Samma dag som min pappa fyllde femtio, fyllde även E fem månader.

Under den här månaden har E blivit mycket mer stadig, hon vill helst stå upp. Nu kan hon (med stöd såklart) stå väldigt länge. Hon har även blivit mycket mera med, det är så roligt att se hur hon sitter i sin barnstol i köket och leker med sina gosedjur och leksaker. Där kan hon sitta ett bra tag innan hon tycker ddet är tråkigt och vill upp och göra något annat. Det är skönt för mig med, för då kan jag, utan att stressa lika mycket, hinna med att laga mat och diska.

E börjar bli mer och mer vaksam över vilka personer som är nära henne. Hon blir sällan rädd, dock väldig tyst och återhållsam om hon ser en person som hon inte känner igen. Men det tar inte lång tid innan hon börjar flörta och bete sig som vanligt igen.
Det är så mysigt att komma hem om man har varit borta några timmar. Så fort hon får syn på en så flaxar hon med armarna så att man tror att hon ska börja flyga, och så gör hon ifrån sig söta höga glada läten.

Bebisljudet börjar mer och mer närma sig någon form av joller. "Eeeääuuuuuh" är ett favorit "ord". E´s mormor tror att E kommer bosätta sig i Bryssel och jobba med EU när hon blir stor. Min mor är rolig hon.

På torsdag är det dags för femmånadersvaccinet.
Nästa månad, den 15 juli, ska jag baka en halvårstårta och bjuda på kalas.


Självklart kommer det som vanligt lite bilder på Ella under hennes fem månader


Ella ett dygn
Ella 1 månad
Ella 2 månader

Ella 3 månader
Ella 4 månader


Ella 5 månader


-

Inga kommentarer: