tisdag 3 juni 2008

Spjälsäng


Tanken var att E skulle få börja att sova i sin spjälsäng när hon fyllde tre månader, men tiden går så fort. Nu har E hunnit bli dryga 4½ månad och hennes farfar har målat klart sängen, så nu är det dags. Min mage har blivit utsatt för E´s sparkar i ett års tid, först när hon låg och tränade sig i min mage (det var inte för inte som vi kallade henne för den Lilla Atleten), och sen den dag hon föddes har hon varje natt legat och sparkat på min mage. Men nu är det alltså slut med det, jag kommer nog att sakna de söta men hårda små fötterna.

Faktum är att jag är rädd för att jag kommer ha svårt att sova inatt. Även fast hon ligger en meter ifrån mig så tror jag att jag kommer känna mig lite ensam. Det är så mysigt att vakna på nätterna och borra in näsan i hennes hår, eller ligga och hålla henne i handen om morgonen.

Min lilla ängel, min lilla E. Det känns som att hon är en stor tjej nu när hon ska sova "själv". Märkligt egentligen, många föräldrar låter ju sina barn sova i spälsängen direkt ju.


1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer nog bli tillräckligt mycket mys ändå, Evelin har alltid somnat i spjälsängen men efter nattmatningen har hon oftast fått ligga kvar hos mig.

Tack för att du hjälpte oss hitta musiken till vigseln, det blev jätte pampigt även fast det bara var på skiva.

//fru Wesström :)