lördag 21 juni 2008

Midsommar

Vilken otroligt härlig midsommar.


Midsommarafton 2008 började lugnt och stilla i soffan hemma i lägenheten. L hade bestämt sig för att se på terminator II, jag och E gjorde honom sällskap.
Sedan bar det av till mina föräldrar, där bjöds det på en äkta midsommarlunch, med sill och potatis.
Eftersom solen faktiskt tittade fram ett par minuter, bestämde vi oss för att ta kaffet nere i trädgården. Helt plötsligt kände jag mig väldigt seg och inte alls särskilt sugen på att göra något mer denna midsommar. ...men vi hade ju bestämt. Och tur var väl det.

In i bilen. Ut på landet.
Sedan jag träffade L, har midsommarna (förutom när jag har varit utomlands med föräldrar och syster) firats ute på landet hos en av hans kompisars sommarstuga, tillsammans med ett stort gäng vänner. Väldigt trevligt brukar det bli.
Förutom förra året, då jag spydde i varenda buske eller sov i bilen. Inte av olämplig mängd alkohol utan pga E som låg i magen. Den midsommaren var väldigt jobbig, eftersom vi inte hade berättat för kompisarna att vi väntade barn så kände jag mig hur tråkig som helst som bara spydde å sov.

Men i år kan det ha varit den absolut roligaste midsommar någonsin!
Det lektes lekar, grillades, sjung, pratades skrattades, och dansades. Helt enkelt, en klockren midsommarafton.
E verkade att stortrivas med sin första midsommar. Hon njöt av all uppmärksamhet. Vid 20.00 gick L en promenad med E, sen sov hon som en stock till midnatt då vi åkte hem.

Midsommar på landet presenteras bäst i bilder

Kvällen börjades med roliga lekar och tävlingar. Här är det bananleken som gäller

Linus och Johanna var kung på skottkärran



Johanna och Frida blev törstiga efter allt tävlande.

Har ni sett en sån retro barnvagn? Här i ligger Ellas nya kompis Ante, två veckor. Barnvagnen är köpt på myrorna för 250 pix! Två år innan Ante =)

Ida, Mamma Alex och Camilla




Vad är det med killar och grillar egentligen?

Det traditionella sånghäftet invigs


"Medan ni sjunger konstiga snapsvisor, sjunger jag imse vimse spindel i min prasselsångbok"



Linus bisarra hamburgare



David & Anna



Ella säger sovgott till "farbror" David och "farbror" Jimmy



Killmys. (vad som sas är tydligen hemligt. Någon form av peppning var det iaf)



Jag och David


Jag och linus

Värdinnan Ida


Värden Jonas

1 kommentar:

Signes Vind sa...

Vilken härlig midsommar ni haft.
o resan till Öland....
Njuter i fulla drag av att läsa din blogg o se E växa och förstå hur bra liv du har.
Midsommarkram fr Lotta på Signes vind