torsdag 19 juni 2008

Vaccineringsdax

Idag var E på BVC. Det var dags för femmånadersvaccineringen.

Första sprutan gick bra, hon gnällde till lite men lugnade sig snabbt. Andra sprutan var hemsk. Min stackars E skrek i överljudstoner som skar i öronen. Jag var allvarligt rädd för att fönstrena skulle gå sönder. Skriket slutade inte utan övergick i ett läskigt avgrundsvrål.

Jag tyckte så synd om min lilla älskling. Min barm började att värka något otroligt och helt plötsligt syntes två fläckar på min tröja.
E var otröstlig, nappen fungerade inte, goseninen och amning var hopplösa försök.
Halvvägs hem slutade hon att gråta och somnade helt utmattad.

Jag var orolig över att hon skulle få feber som sist, men hon har varit helt lugn nu på kvällen, så det verkar som att hon har klarat sig.

Efter vaccineringen åt vi lunch och började att grovstäda. Vi har sorterat E´s kläder, gått till miljöstationen och slängt glas, papper, kartonger och pantat burkar. För pantpengarna fick E en bitring, en mangoburk och jag hyrde en ny film. Charlie Wilsons War. En film som jag rekommenderar varmt. Rolig, smart, spännande och tankeväckande.


E är nu 68 cm lång och väger 7330 g.







ingen fara med mig

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackas Ella när det gjorde så ont.

Nu är alltså Ella och Evelin lika långa men min tjockis väger 2 kg mer ;-).

Ha en skön midsommar!