onsdag 11 juni 2008

Mitt namn är Dolly och jag har huvudet i ett skruvstäd...

...Ja så har det känts idag. Haft en smygande huvudvärk hela dagen. Till och från har det känts som om någon satt fast mig i ett skruvstäd och dragit åt, ordentligt. Det måste vara vädret. Det har legat och tryckt men inte blivit något riktigt oväder, några ordentliga skurar har kommit, men ingen åska som har rensat luften.

Jag och E var och tittade på en lägenhet idag. Den var okej men vi har redan beslutat oss för att tacka nej. Letandet efter ny bostad fortsätter.

Medan min kära dotter tog sin "sova på maten" passade jag på att vila mig med att se på en film jag spelade in i helgen. This boy´s life med Leonardo DiCaprio och DeNiro mfl. En mycket gripande och hård film. Ett sant drama. När jag skulle förklara för L vad filmen handlade om så sa jag att det var en äkta drama film med en sann historia i botten.

Till eftermiddagen tog jag på mig regnstället och satt på regnskyddet på barnvagnen och vandrade ner på stan. Det jobbigaste av klädprovningar skulle införskaffas. Årets bikini.
Med på tok för mycket babyfett kvar och lovehandles kraftiga som bulldeg kände jag mig inte helt sugen på detta. Men jag älskar att bada och förra årets badklädsel kan orsaka viss genans, så det kändes som ett måste.
E fick vara hos morfar på jobbet medan jag sprang och testade.
I provrummet önskade jag för första gången, på riktigt, att jag kunde tillhöra skaran kvinnor med mindre byst. För en ammande dam som jag fanns det INGEN (!) storlek som klarade av de, ändå få, kriterier jag hade. Jag kände mig som en uppblåst flodhäst med megaspenar! Jag kunde lika gärna varit blond och heta Dolly.
Någon gång ska jag skriva ett inlägg med mening att uppmuntra småbystade människor.
Förstå att slippa ryggvärk för framtunga kilon.
Tillsist hittade jag ändå en överdel som jag var hyfsat nöjd med...

När vi kom hem hade L redan hunnit hem och ut igen. Han har varit på "programeringskväll". Han och några av hans killkompisar har en liten studiecirkel där de bl.a. lär sig programmeringsspråket C++. Men jag och E fick en fin överraskning när vi öppnade dörren.
Hela lägenheten var städad, dammsugen, filten på soffan var fint vikt, kylskåpet var fyllt, det var diskat och rent. Jag blev kär på nytt =)
Jag och E njöt i soffan med en mysig fruktstund.

Förresten, på tal om byst. Eftersom jag inte har tvillingar så kan jag tycka att det räcker att bara En äter på min barm. Därför är det med ett visst missnöje som jag idag upptäckte att jag hade ett högst malplacerat myggbett.
Kan tyckas att det räcker med de sju bett jag redan fått... ...Men vad vet jag, jag är ju ingen mygga, snarare en flodhäst. Eller hur var det?


.

Inga kommentarer: