onsdag 18 juni 2008

Vilken vecka

Måndag:
Efter en härlig helg på Öland följde jag och E med mamma, pappa och syster till Mullsjö och Jönköping. Vi tittade runt lite på Mulljsö Folkhögskola där min syster ska läsa fotolinjen till hösten. Sedan passade vi på att besöka mion faster i Jönköping.

Tisdag:
Ett välbehövligt personalmöte på jobbet. Vi utvärderade terminen som gått och planerade lite inför hösten som kommer. Jag känner mig sugen att komma tillbaks och börja smygjobba lite efter sommaren.
Eftermiddagen spenderades tillsammans med härliga mammor och bebisar från föräldragruppen. Tyvärr hade samtliga bebisar en dålig dag och det blev mycket sympatigråt. Om en bebis blev ledsen började snart alla att gråta.
Min fjärde familj, Wesströms, missade min systers student. Därför blev det ett litet ministudentfirande under kvällen.
När jag kom hem bultade det i huvudet och jag kände mig väldigt trött.

Onsdag:
Begravning. Min gammelmoster har dött. Idag var det begravning. Jag tycker att det är väldigt jobbigt med begravningar, jag får alltid väldigt ont i magen. Så även denna gången. Men det var en väldigt fin begravning. Det gjorde mig glad när jag såg hur många som var med. Förutom en stor drös av släktingar så fanns det även många vänner till min gammelmoster samlade.
När jag stog vid kistan och skulle lämna min ros snurrade det i huvudet. Tankar och minnen flög förbi i en fart som jag inte kunde hantera. Tillsist gick det inte att stoppa tårarna.
När jag stod där kände jag en enorm saknad. Inte bara till min gammelmoster, även till min morfar. Jag saknar honom så.
Förutom E´s morfar (dvs min pappa), så var min morfar absolut den Bästa morfarn.

När jag och E kom hem, hade L redan slutat jobbet. Jag kände mig helt plötsligt väldigt trött.
Huvudet värkte igen, kroppen skrek, och något inom mig varnade för svagt batteri. Det var dags att koppla av.
En del tar en runda i spåret, läser en bok, spelar poker för att koppla av. Jag ser gärna på en film. När jag slår på DVD´n är det som att allt runtomkring försvinner, och jag åker in i filmens värld. Därför valde jag att hyra en film. Juno. Ett tragikomiskt drama om en cool gravid tonåring som letar efter adoptivföräldrar till sin avkomma.

När filmen tog slut gick familjen W-G ut på en promenad, sedan kom L´s mamma på ett litet besök.
Till kvällen tittade vi på fotbollen. Om det vill jag inte skriva en rad.

Inga kommentarer: