tisdag 10 juni 2008

Fint att vara svensk idag!

Det känns skönt! 0-2 Grekland-Sverige.
Som vanligt vid en sån här match blir jag extremt neurotisk och mina naglar är näst intill försvunna. Men det får det vara värt, för uj vilken match!

Övrigt idag så har det, förutom laddats inför matchen, vikts lite tvätt, städats, gått promenad. Blev glatt överraskad när posten kom, en inbjudan till en av mina bästa vänners bröllop. Förövrigt den andra bröllopsinbjudan inom loppet av två dagar. Det första bröllopet är min kusins.

Till lunch kom min vän Emma, efter lasagne och kaffe gick vi till macken där jag blev bjuden på en glass. Vi strosade i sakta mak hemåt i blåsten, E sov nöjt så vi bestämde oss för att fördriva lite tid i hennes trädgård. Som vanligt när vi träffas gick munnarna i ett, minns ingenting av vad vi pratade om, bara att det var trevligt.
Efter någon timme gick jag och E hemåt, vi tog ett mysigt bad i badkaret, bytte om till landslagskläder och väntade på att L skulle komma hem från jobbet.

Nu sover E sött i sin säng, jag ska strax göra henne sällskap. Känner mig trött. Men det är med ett leende som jag kommer att somna i natt efter det fantastiska resultatet 0-2!!!



En familj laddad inför match

1 kommentar:

Sargoth sa...

Fotboll? Scary stuff...
Undrar vad grekerna tänker just nu. ;)