onsdag 18 juni 2008

Pappa 50 år och härlig helg på Öland.

I helgen tog pappa med hela familjen till Öland. Istället för att fira sin 50-års dag med en stor fest ville han ha en avkopplande helg med sin familj. Vi har ätit otroligt gott, skrattat, undersökt öland, och bara myst. Väldigt skönt och trevligt.

Vi bodde på ett gästgifveri där vi på fredagskvällen serverades en fantastisk god femrättersmiddag. Samtliga familjemedlemmar konstaterade att det var bland det absolut bästa som någonsin ätits. För mig och L var det våran första femrättersmiddag.

Under lördagen, efter en fantastisk frukost, åkte vi runt och tittade på det fina Öland. Till kvällen överraskade mamma och pappa oss med ännu en supermiddag. Grillbuffé på Lammet och Grisen.

På söndagsmorgonen väckte jag, L, E och min syster pappa med presenter och sång. Han hade inte önskat sig något, men vi kom på en bra present till både mor och far (mamma fyller nämligen också 50, fast i oktober). I september skickar vi upp dom i luften i en luftballong.

Under dagen fortsatte vi att undersöka Öland och jag kände mig tvungen att passa på att bada. Chansen att jag kommer till havet något mer i år känns väldigt liten. Det blåste och var molnigt, havet var snorkallt och det värkte i benen. Men ett snabbt dopp blev det iallafall.

Innan vi åkte hemåt stannade vi till på gästgiveriet igen och åt ännu en fantastisk god middag. "Man fyller ju bara 50 en gång, och då vill man inte äta skitmat på en vägkrog" menade min far.




En helt underbar helg. Bilder finns naturligtvis att se nedan.




Ella sitter och myser hos morfar





På Öland blåser det, då är det mysigt att gömma sig i en filt hos pappa



Bussen


Att åka bil/buss är spännande




Resan är lång, så då är det skönt att sova




Varmrätten











Medan alla andra äter passar Ella på att leka med sin clown














Brutalt kan tyckas, men otroligt gott. Bilder från Lammet och Grisen.











Att ligga och mysa med pappa är hur härligt som helst










Pappa sover, då kan jag passa på att busa lite














Fina stenar





.

Inga kommentarer: